KOPAN VANTİLATÖR KAYIŞININ DEĞİŞTİRİLMESİ


Kopan Vantilatör Kayışının Değiştirilmesi

V kayışı olarak da bilinen, kimi araçlarda su pompası, şarj dinamosu, direksiyon pompası ve klima pompasını kimi araçlarda ise yalnız şarj dinamosu ve direksiyon pompasının entegresini sağlayan vantilatör kayışı araçların marka ve modeline göre değişik misyonlar üstlenir

 

Araçların periyodik bakımlarında mutlaka kontrol edilmesi gereken, kimi zaman daha yüksek kilometreler dayanım gösterebilmesine karşın 60000 km de değişimi tavsiye edilen Vantilatör Kayışları beklenenden daha önce koptuğu yada ihmal edilip kilo metresi geçirildiği taktirde şarj dinamosu durur, elektrik kesilir, direksiyon pompası işlevini yitirip çevirmesi ağırlaşır, devir daim pompasının bağlı olduğu modellerde de su devir daimi durur ve fark edilmemesi durumunda araç hararet yapar.

 

Eski model arabalarda sürücünün kopan kayışı değiştirebilmesi kolay ve mümkünken yeni nesil otomobillerde bu pek de mümkün görünmemekte, hemen yetkili servisi yada tamirhaneye götürülmesi şiddetle tavsiye edilir.

 

Vantilatör kayışı aracın belli sistemlerinin doğru ve düzgün bir şekilde çalışabilmesini sağlar. Vantilatör kayışı da aracın diğer parçaları gibi oldukça önemlidir. Kaliteli olması da araç teknik aksamının sağlığı açısından oldukça önemlidir. Peki vantilatör kayışının koptuğunu nasıl anlarız? Araç hareket halindeyken hararet aniden yükselmeye başlarsa ve şarj lambası da yanıyorsa vantilatör kayışınız çok büyük ihtimalle kopmuş demektir. Bu durumda eğer çevrenizde size yardımcı olacak bir yetkili servis ya da kişiler yoksa, iş başa düşmüş demektir. Vantilatör kayışınızı kendiniz değiştirmeniz gerekecek. Kopan vantilatör kayışının değiştirlmesi aslında çok zor bir işlem değildir. Bir kaç noktaya hakim olduğunuzda bu işi yapabilirsiniz.

Kopan vantilatör kayışının değiştirilmesi bir kaç basit aşamadan oluşmaktadır. Bu işlem için bir tornavidaya ihtiyacınız var. Tornavida yardımı ile vantilatör kayışının vidalarını gevşetmelisiniz. Ancak bu işlem sırasında motorun soğuk olması oldukça önem teşkil ediyor. Son aşama olarak da kayışı değiştirin ve bu şekilde yeni vantilatör kayışıyla yola devam edebilirsiniz. Kolaylıkla tek başınıza yapabileceğiniz bir işlem olan vantilatör kayışı değiştirme işlemi uzman olmadan da yapılabilir. Burada dikkat etmek gereken bir nokta da vantilatör kayışının gerginlik seviyesinin ne olması gerektiği. Kopan vantilatör kayışının değiştirilmesi sırasında bu soru akla gelebilir. Kayış gerginliği ne çok gergin ne de çok gevşek olacak. Tam ikisinin ortası normal bir gerginlik en ideal seviyedir.